THE GREAT KAT „Beethoven’s Moonlight Mosh”

Thomas Public Relations, Inc., CD Single 2020

Muzyka: Neoclassical Metal / Instrumental Metal
Strona internetowa:
http://www.greatkat.com/
https://www.youtube.com/c/Greatkat/featured
Czas trwania: 02:06 minuty (1 utwór)
Kraj: U.S.A.

THE GREAT KAT czyli Katherine Thomas, wykształcona muzycznie jako wirtuoz gitary i skrzypiec, zwana „Boginią Shredingu” i określana „reinkarnacją Beethovena” od 34 lat z ogromną pasją miażdży klasyczne działa muzyki poważnej, na nowo aranżując je w „metalowy” sposób i serwując je w bardzo ekstremalnym audiowizualnym przekazie pełnym teatralnej, chwilami sadomasochistycznej czy militarnej formie… W pewnym sensie też jest kontrowersyjnym edukatorem muzyki skupiając uwagę fanów Metalu na muzyce poważnej.

Kompozycje THE GREAT KAT to zazwyczaj bardzo krótkie, ostre i brutalne gitarowo-skrzypcowe sekwencje, odegrane w zawrotnym tempie, również wzbogacone o sekcję rytmiczną. THE GREAT KAT od 1986 roku wciąż wydaje swoje utwory, najczęściej w postaci Ep lub singli…

Tym razem, z okazji 250 urodzin Ludwiga van Beethovena Wielka Katherine zaprezentowała własną aranżację jednej z najpopularniejszych kompozycji Beethovena, sonatę fortepianową nr 14 cis-moll op. 27 nr 2, zwaną „Sonata quasi una fantasia”, a znaną jako „Sonata Księżycowa”, będącą jedną z najsłynniejszych sonat w historii muzyki, która powstała w latach 1800-1801. Wówczas trzydziestoletni kompozytor zadedykował ją swojej ukochanej, hrabinie Giulietcie Guicciardi, która była równocześnie jego uczennicą.

THE GREAT KAT transkrybuje sonatę i aranżuje ją na gitarę oraz skrzypce przy akompaniamencie gitary basowej i fortepianu…

Jakież było moje zaskoczenie słysząc ten utwór (doskonale znając formę oryginalną)! Spodziewałem się po Katherine tego co zawsze! Czyli pełnego wściekłości i „shredującej” szybkości gitarowo-skrzypcowego utworu okraszonego krwią i sadomasochistycznym erotyzmem! Jednak „Beethoven’s Moonlight Mosh” to wspaniale odegrany z wyczuciem utwór w neoklasycznym metalowym stylu, w rozsądnie podkręconym tempie (w stosunku do oryginału), a linia melodyczna wręcz delikatnie (jak na THE GREAT KAT) płynie, chwilami się wzburza i faluje. Owszem, gitary (solowa i rytmiczna) są przesterowane, współgrają ze skrzypcami. Fortepian wypełnia tło, a bas nabija średnio-szybkie tempo tworząc klimatyczną całość, w której zachowany jest ten melancholijny nastrój.

Jednak Katherine nie byłaby sobą, gdyby do utworu nie dodała nieco opętańczych gitarowych pisków i zagrywek oraz mrocznych motywów. Przez co utwór dodatkowo nabiera tego nieco drapieżnego, a nawet kąśliwego tonu. Oczywiście nie ma tutaj typowych dla THE GREAT KAT zawrotnie rozszarpujących gitarowo-skrzypcowych fraz, ale nadal pozostaje ta świdrująca, nieco psychotyczna melodyka.

Ten utwór zdecydowanie ukazał inne oblicze THE GREAT KAT.

Lista utworów:
1. Beethoven’s Moonlight Mosh

Skład:
Katherine Thomas – gitary, skrzypce

Ocena:
8.0/10

Miejsce zamieszkania: Parczew, Polska. Zainteresowania / Hobby: muzyka, dziennikarstwo muzyczne, religioznawstwo, orientalistyka, antropologia, psychologia, medycyna, socjologia. Ulubione gatunki muzyczne: przede wszystkim wszystkie gatunki Metalu, Hardcore'a, Progresywny Rock oraz Gothic, Ambient, Muzyka Klasyczna, Etniczna, Sakralna, Chóralna, Filmowa, New Age, Folk i czasem Jazz, Elektro, Muzyka Eksperymentalna, Alternatywna... Współtworzył magazyn & webzine Born To Die'zine jako Gnom.
Powrót do góry