THE GREAT KAT „Wagner’s War”

TPR Music, 2010

Muzyka: Speed Thrash Neoclassical Symphonic Shred Metal
Strona Internetowa: http://www.greatkat.com/
Czas Trwania: 11:06 minut (7 utworów)
Kraj: USA

 

Katherine Thomas konsekwentnie realizuje swoje powołanie na Metalowej scenie już od 30 lat. Jej militarno-sado-masochistyczne skłonności połączone z uwielbieniem do wirtuozów muzyki klasycznej i metalowego brzmienia wpłynęły na kształt stworzonego projektu THE GREAT KAT (nota bene już legendarnego). Zapewne Katherine poprzez swoją muzykę wyraża swoje emocje i myśli, chwilami wręcz kontrowersyjne i co dla niektórych – wulgarne, nieco obsceniczne lub odrażające. Ale zapewne i są tacy, myślę, że nie koniecznie ci o psychopatycznych skłonnościach, którzy składają hołd tej „Bogini szatkowania” (nie koniecznie ludzkiego ciała a raczej – dźwięków i nut). Przecież gdyby nie było popytu na tego typu ultra szybki i agresywny neoklasyczny Metal to THE GREAT KAT nie miałby racji bytu. A tak, niekoniecznie systematycznie, ale co jakiś czas THE GREAT KAT daje znać o sobie, a to przez różne reedycje poprzednich materiałów, a to przez różne własne interpretacje kultowych dzieł muzyki klasycznej, a nawet poprzez zarzucanie fanów przesiąkniętymi sado-masochistycznym erotyzmem zdjęciami samej Katherine, np. z okazji jakiejś ważnej rocznicy narodzin czy śmierci kogoś z wirtuozów muzyki klasycznej…

Właśnie epka „Wagner’s War” jest reedycją z 2010 roku, która to pierwotnie została wydana w 2002. Materiał podzielony jest na III akty (Wojna, Zemsta i Zwycięstwo), a zatem, zapowiada się bardzo poważnie…

Akt I otwiera znany miłośnikom muzyki klasycznej (i nie tylko) utwór Ryszarda Wagnera „The Ride of the Valkyries” lecz w aranżacji THE GREAT KAT. Utwór przede wszystkim odegrany w szybszym tempie i nadal orkiestralny ale bardziej złowieszczy oraz jakby psychotyczny z lakrymalnymi jękami kobiet… Drugi utwór już od początku wprowadza ogrom chaosu, nieco grindcore’owego, z przeraźliwymi wrzaskami Katherine i zabójczymi gitarowymi riffami, które przechodzą w speed-hrash-metalową kanonadę dźwięków pełną wirtuozerskich solówek (w neoklasycznym stylu) i ze skandującymi wrzaskami typu „Kill!, Kill!, Kill!”. Utwór bardzo wściekły… Trzecia kompozycja rozpoczyna się organowymi dźwiękami Tocaty i fugi” Jana Sebastiana Bacha by nagle przejść w ostrą i ultra szybką grę gitar i łomoczącej perkusji. Schemat jest podobny – wściekłość, zajadłość, agresja połączone z odrobiną furiatycznej i wirtuozerskiej melodii opartej na klasycznych standardach. I do tego opętańcze wrzaski Katherine. Ich wysoka tonacja dosłownie rozwala mózg…

Akt II, to już rozkręcone na dobre mordercze kompozycje… Utwór „Punishment” nie ustępuje tempem, agresją i furią poprzednikom. Również i tutaj pomiędzy artylerią gitarowych riffów i sekcji rytmicznej pojawiają się ultra szybkie gitarowo-skrzypcowe solówki rodem z muzyki klasycznej w stylu Paganiniego czy Vivaldiego. Nowością są męskie chórki nadające mroku… Z kolei „Humiliation” dzięki gitarowemu wstępowi zaanonsował się wręcz death-metalowo, oczywiście z okrzykami Katherine, po czym pojawiła się nawałnica dźwięków – gitarowe riffy, solówki, wrzaski… prawie wszystko równocześnie. To sprawiło, że utwór bezlitośnie wwiercał się w czaszkę do mózgu by zniewolić umysł słuchacza. Opieranie się sprawia ból…

Akt III patetycznie rozpoczęła metalowo-symfoniczna wariacja utworu Franciszka Liszta „Hungarian Rhapsody no 2”, oczywiście w szybszej i agresywniejszej odsłonie, gdzie dominują symfoniczne orkiestracje z ultra szybkimi gitrowo-skrzypcowymi solówkami… Materiał dumnie kończy utwór „Zapateado” należący do hiszpańskiego skrzypka Pablo Sarasate, jak zwykle w wersji THE GREAT KAT – metalowo-symfonicznej przyśpieszonej, opętańczej, obłąkanej, furiatycznej i morderczej…

Materiał trwa niewiele ponad 11 minut. Tyle wystarczy by poszatkowało nam mózg. By zrecenzować ten krążek musiałem przesłuchać go co najmniej 3 razy… Teraz czuję się jak zombie… „Kill! Kill! Kill!”…

Lista utworów:
1. The Ride of the Valkyries
2. War
3. Terror
4. Punishment
5. Humiliation
6. Liszt’s Hungarian Rhapsody #2
7. Zapateado

Skład:
Katherine Thomas – Gitary & Skrzypce & Wrzaski
Jeff Ingegno – Bas
Lionel Cordew – Perkusja

Ocena: 7.5/10

https://www.youtube.com/watch?v=K_T3eaxt97E

Miejsce zamieszkania: Parczew, Polska. Zainteresowania / Hobby: muzyka, dziennikarstwo muzyczne, religioznawstwo, orientalistyka, antropologia, psychologia, medycyna, socjologia. Ulubione gatunki muzyczne: przede wszystkim wszystkie gatunki Metalu, Hardcore'a, Progresywny Rock oraz Gothic, Ambient, Muzyka Klasyczna, Etniczna, Sakralna, Chóralna, Filmowa, New Age, Folk i czasem Jazz, Elektro, Muzyka Eksperymentalna, Alternatywna... Współtworzył magazyn & webzine Born To Die'zine jako Gnom.
Powrót do góry